پـــــــور تــــــوس

سال ۱۳۸۸،سال فردوسی بزرگ

پـــــــور تــــــوس

سال ۱۳۸۸،سال فردوسی بزرگ

بزرگداشت فردوسی با نمایشگاه نقاشی

جشن‌ بزرگداشت  فردوسی با نمایش نزدیک به ٥٠ تابلوی نقاشی از «شمس‌خلخالی» در نگارخانه‌ زاویه برپا می‌شود.                                         در این جشن محمدعلی اسلامی ندوشن درباره شاهنامه سخن می‌گوید. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انجمن فردوسی و مهرگان، ٢٤ اردیبهشت‌، با برپایی این نمایشگاه به پیشواز روز ملی بزرگداشت فردوسی می‌روند. 
این نمایشگاه روز جمعه، ٢٤ اردیبهشت، ساعت ١٨ بازگشایی می‌شود و تا ٣١ اردیبهشت‌ به مدت یک‌هفته برپا خواهد بود. برنامه‌ آغازین این نمایشگاه با سخنرانی شاهنامه‌شناسان، پرده‌خوانی شاهنامه و موسیقی، همراه خواهد بود و تا ساعت ٢٢ به درازا خواهد انجامید.
برای این برنامه از استادان شاهنامه‌شناسی همچون محمد‌علی اسلامی ندوشن، حسین وحیدی و علیقلی محمودی بختیاری دعوت به سخنرانی شده‌ است. نقاشی‌های به نمایش‌ درآمده در این نگارخانه به سبک سوررئالیسم انتزاعی شاهنامه است.
شمس‌الدین خلخالی سال ۱۳۲۳ خورشیدی زاده شد. وی دانش‌آموخته‌ هنرستان کمال‌الملک است. او در محضر درس استادانی چون مهدی موسوی، علی‌اکبر پتگر و علی رخسار بوده‌ است. شمس‌الدین خلخالی سال گذشته نیز به مناسبت بزرگداشت فردوسی در مجموعه‌ فرهنگی تاریخی نیاوران، نمایشگاهی از نقاشی‌های شاهنامه‌ای برپا کرده ‌بود.
25 اردیبهشت‌ روز ملی بزرگداشت چکامه‌سرای توس، حکیم ابوالقاسم فردوسی است، دوستداران برای دیدار از این نمایشگاه از 25 تا ٣١ اردیبهشت‌ می‌توانند از ساعت ١٦ تا ٢٠ به نگارخانه‌ زاویه به نشانی میدان قدس به سوی نیاوران، کنار سازمان آتش‌نشانی، خیابان رمضانی، کوچه‌ رضاعباسی، شماره ٥٣ مراجعه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد