پـــــــور تــــــوس

سال ۱۳۸۸،سال فردوسی بزرگ

پـــــــور تــــــوس

سال ۱۳۸۸،سال فردوسی بزرگ

برنامه‌های فرهنگی برای پاسداشت شاهنامه در هزاره فردوسی

دبیرکل بنیاد فردوسی از راه‌اندازی موزه‌‌‌ای اختصاصی به نام فردوسی و شاهنامه در یکی از مجموعه‌های تاریخی فرهنگی سازمان میراث فرهنگی خبر داد.برپایی نمایشگاه آثار موزه‌‌‌‌‌‌ای و نیز نمایش شاهنامه‌های نفیس در نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های موزه اختصاصی فردوسی و شاهنامه خواهد بود. 

دبیرکل بنیاد فردوسی با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: براساس اساسنامه مصوب بنیاد فردوسی، برپایی هفته‌های فرهنگی به نام فردوسی و شب‌های ایرانی به نام شب‌های شاهنامه در استان‌ها و کشورهای علاقه‌مند به برپایی این مراسم می‌تواند در برنامه‌های این موزه گنجانده شود.

یاسر موحدفر افزود: بر اساس مذاکرات صورت گرفته، سازمان میراث فرهنگی اعلام آمادگی کرده که آثار موزه‌ای مرتبط به شاهنامه را در موزه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی شهرهای مختلف در یک مرکز متمرکز کند و در این صورت شاهد راه‌اندازی موزه‌هایی به نام فردوسی در شهرهای مختلف ایران نیز خواهیم بود.

موحدفر به پاسداشت شاهنامه در هزاره فردوسی اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی موزه اختصاصی شاهنامه و فردوسی در شهرهای دیگر ایران موجب جذب گردشگران خارجی و داخلی شده و امکان پاسداشت این نامه گرانسنگ را فراهم می‌کنیم.

به گفته دبیرکل بنیاد فردوسی، بر اساس مذاکرات صورت گرفته و موافقت رسمی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و ابلاغ این طرح ملی به ستاد نمایشگاه‌ها و تبلیغات این سازمان، موزه‌ اختصاصی فردوسی و شاهنامه در یکی از مجموعه‌های تاریخی فرهنگی این سازمان راه‌اندازی شود.

وی به اهداف بنیاد فردوسی اشاره کرد و گفت: بازشناسی ابعاد وجودی، نگره‌ها و اندیشه‌های مفاخر ادبی، علمی، هنری و فرهنگی ایران، ساماندهی گروه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی، راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی و آموزش نیروهای علاقه‌مند و جوان برای توانمندسازی بنیاد، بهره‌گیری از تخصص نخبگان و استادان مجرب، پشتیبانی و حمایت از حفظ و سالم‌سازی محیط زیست به وسیله ایجاد بوستان‌سراهای فردوسی و تلاش برای شناسایی و شناساندن چهره‌های برتر در راه ترویج و گسترش فرهنگ، تمدن، ادب و زبان پارسی از جمله اهداف بنیاد فردوسی به‌شمار می‌رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد