پـــــــور تــــــوس

سال ۱۳۸۸،سال فردوسی بزرگ

پـــــــور تــــــوس

سال ۱۳۸۸،سال فردوسی بزرگ

به جای افزایش گنبد حرم مطهر امام رضا (ع)، ساختمان‌ها کوتاه شوند

درحالی محمدرضا مهرورز عضو شورای شهر مشهد در ارتباط با مخدوش شدن حریم منظری حرم مطهر، طرح ارتفاع گنبد را مطرح می‌کند که لشگری رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی در مخالفت با این طرح بر کاهش ارتفاع ساختمان‌های اطراف حرم تاکید دارد. این‌درحالی‌است که هرگونه دخل و تصرف و ساخت وساز در بناهای تاریخی که به ثبت سازمان میراث‌فرهنگی رسیده باشد ممنوع است.
 از آنجایی‌که افزایش طبقات ساختمان‌های اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) کاهش حریم منظری و بصری حرم مطهر را در پی داشته محمد‌رضا مهرورز عضو شورای شهر مشهد در مصاحبه‌ای طرح افزایش ارتفاع گنبد حرم مطهر را پیشنهاد داده است. این‌درحالی‌است که محسن لشگری برخلاف ادعای مطرح شده،کاهش ارتفاع ساختمان‌های اطراف حرم را قابل‌ قبول دانست.
 «محسن لشگری»، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان ‌ ضمن بیان گفت: «درابتدا باید پیش‌بینی طرح عدم افزایش ارتفاع و بلندمرتبه‌سازی در اطراف حرم مطهر امام‌رضا(ع) انجام می‌گرفت تا امروز دچار چنین مشکلاتی نمی‌شدیم.»
 وی در رابطه با نظر محمدرضا مهرورز عضو شورای شهرمشهد مبنی بر افزایش ارتفاع گنبد حرم امام رضا(ع) گفت: «برای اینکه گنبد حرم جلوه و چشم‌انداز خودش را داشته باشد لازم است ساختمان‌های مرتفع در اطراف حرم کوتاه شود نه‌اینکه گنبد افزایش پیدا کند.
 به گفته لشگری، نمی‌دانم مرتفع‌سازی گنبد مقدور است یا نه اما از ابتدا این نگاه می‌توانست وجود داشته ‌باشد که ساختمان‌ها در حد و اندازه‌ای باشند که هارمونی لازم در اطراف حرم ایجاد شود.
 
درحالی عضو شورای شهر مشهد در ارتباط با پروانه ساخت و ساز‌ها در اطراف حرم معتقد است، ارائه مجوزهای ساخت و ساز در محدوده بارگاه منور رضوی بر اساس ضابطه‌های تعریف شده صورت می‌گیرد که پیش‌از این هشدارها درخصوص بلندمرتبه‌سازی‌های اطراف حرم به‌کرات داده شده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد