پـــــــور تــــــوس

سال ۱۳۸۸،سال فردوسی بزرگ

پـــــــور تــــــوس

سال ۱۳۸۸،سال فردوسی بزرگ

باشگاه فردوسی

باشگاه فردوسی که به کوشش فرهنگسرای اندیشه و بنیاد فردوسی کار خود را از دوشنبه 23 آذر آغاز کرده است،برگزار می‌کند:

پاتوق شاهنامه‌خوانی هر دوشنبه در باشگاه فردوسی فرهنگسرای اندیشه برپا می‌شود و با راه‌اندازی کانونهای آموزشی این باشگاه کارگاه‌های گوناگون فرهنگی و هنری با موضوع شاهنامه برای همه‌ی گروه‌ها برگزار خواهد شد.

 

یاسر موحدفرد دبیر کل بنیاد فردوسی با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به کوشش باشگاه فردوسی فرهنگسرای اندیشه و با همکاری بنیاد فردوسی به مناسبت هزاره پایان سرایش شاهنامه هر هفته دوشنبه‌ها از ساعت 16 در تالار اجتماعات فرهنگسرای اندیشه پاتوق شاهنامه خوانی  برپا می‌شود. 

وی ادامه داد:  با توجه به اینکه نخستین نشست درس گفتارهای شاهنامه پژوهی در آیین گشایش باشگاه فردوسی در تاریخ 23 آذرماه برپاشد دومین نشست پاتوق شاهنامه‌خوانی دوشنبه این هفته با حضور دکتر سیدعبدالمجید شریف‌زاده رئیس گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر با موضوع بررسی نگاره‌های نقاشی سبک دوره قاجار و نزدیکی آن با نقاشی سبک قهوه‌خانه‌ای با بهره‌گیری از داستانهای شاهنامه و فرهنگ عاشورایی برگزار می‌شود. 

دبیر کل بنیاد فردوسی توضیح داد: همچنین در این نشست نسخه‌های خطی شاهنامه مربوط به دوره قاجار رونمایی خواهد شد. از دیگر برنامه‌های این نشست نقالی و شاهنامه‌خوانی توسط مرجان صادقی نائینی از هنرمندان تئاتر کشور خواهد بود که وی عضو بنیاد فردوسی نیز هست. 

موحدفرد با اشاره به اینکه ورود عموم به این پاتوق آزاد است بیان کرد: از دیگر برنامه‌های باشگاه فردوسی فرهنگسرای اندیشه عضوگیری از هنرمندان و علاقمندان تهرانی برای برپایی دوره‌های آموزشی هنرهای مرتبط با شاهنامه به ویژه هنرهای نمایشی با اولویت نقالی و شاهنامه‌خوانی و هنرهای نمایشی ایرانی خواهد بود. 

وی تاکید کرد: از دیگر کانونهای آموزشی باشگاه فردوسی کانون نقاشی با محوریت نقاشی سبک قهوه‌خانه‌ای و مینیاتور و کانون موسیقی برای تولید آثار موسیقایی مرتبط با اشعار شاهنامه خواهد بود. 

این مدیر فرهنگی در پایان گفت: به زودی کانون هنرهای سنتی و صنایع دستی برای تولید آثار فاخر فرهنگی هنری برگرفته از اشعار شاهنامه زیرنظر استادان مجرب و هنرمند عضو بنیاد فردوسی افتتاح خواهد شد که در این کانونها امکان حضور علاقمندان در همه گروههای سنی وجود دارد. همچنین برای هنرمندان و دانش‌آموختگان رشته‌های هنر نیز دوره‌های تخصصی خواهیم داشت.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد